sobota, 23 sierpnia 2014

Naświetlarka 36W

Dzisiaj po dłuższej przerwie chciałem zaprezentować moją naświetlarkę do płytek PCB. Została wykonana ze starego skanera firmy Plustek.

Nie jest to nic odkrywczego, ale do tego momentu używałem starego solarium POLAMP-u zamocowanego na krześle. Było to strasznie niewygodne. Nie zastosowałem, żadnego układu elektronicznego, ze względu na brak miejsca. Jeszcze nie robiłem prób z POSITIVEM i laminatem światłoczułym, ale za niedługo podzielę się uwagami. Zdjęcia z budowy:
Rozbiórka skanera ;)
Pozyskałem bardzo ciekawy silniczek bipolarny krokowy z przekładnią
Przygotowanie płyty na której będą zamocowane stateczniki i świetlówki
Użyty statecznik jeden na dwie świetlówki połączone szeregowe
Świetlówka taka używana jest w lampach kosmetycznych
Za odbłyśnik służy samoprzylepna zbrojona folia aluminiowa
Użyłem tulejek HI(polecam) do zakończenia przewodów
Po upięciu
Efekt końcowy

1 komentarz:

  1. I want to make a website Please refer me a best web development company which also offer me cheap web hosting in UAE.
    e.g. UAE Web Hosting

    OdpowiedzUsuń